“What Freedom Sounds Like” – AMPHITRIO JAZZ

02.11.2024 18:00

Kom til en utraditionel koncert med Amphitrio – en moderne jazztrio, dannet i 2020, bestående af pianist og komponist Andrei Petrache, bassist Mike Alex, percussionist Philip Goron samt gæstekunstner Marius Ungureanu, bratsch – musikere med et solidt fundament i både klassisk og alternativ musik.

Deres repertoire inkluderer originale kompositioner skrevet af Petrache inden for moderne jazz, påvirket af samtida nordisk jazz og tilført balkansk-orientalske nuancer samt elementer af
tung rock og elektronisk musik.

“What Freedom Sounds Like” markerer 35-årsdagen for befrielsen fra det kommunistiske regime i Rumænien og fejrer tre og et halvt årti med kunstnerisk frihed. Koncerten på Kirsten Kjærs Museum vil byde på musik fra trioens seneste album, hvor jazz blandes med folklore og giver friske musikalske perspektiver på den kulturelle arv fra Central- og Østeuropas lande.

Projekt er co-finansieret af Nationalt Kulturfonds Administration, Rumænien og i skabt samarbejde med Nationalt Musikkonservatorium i Bukarest, rumænsk Kulturinstitut og Foreningen “Unionen af rumænske musikere”.

Entre: 100 kr, 50 kr med ÅRSKORT 2024